Halloha

Idag blev det en liten sovmorgon!
Vi fick en uppgift i skolan att vi skulle gå gruppvis till olika frisörsalonger för att se hur de bemöter sina kunder samt hur salongerna ser ut. Jag mötte upp cissi och cathe utanför h&m vid 11.00, sen gick vi till espresso house för en frukostfika.
Sen pyste vi till sex stolar och chick. Jag köpte en produkt till mitt hår som gör så att det inte blir grönt, vilket det lätt blir efter att jag har duschat. Sen hittade cissi en produkt som skulle hjälpa håret att hålla sig platt när hon har använt plattången. Ska bli kul att prova produkterna!

Igår i skolan fick vi alla prova olika tekniker när man ska färga håret. Jag fick någon tecknik som hette "hel badboll". Där skulle jag göra varannan pasé mörk och sedan ljus.
Fy faasen så klaffigt det var. Alla vi stog runt ett och samma bord med våra jobbiga dockhuvuded. Huvudena på dockorna bara flyger iväg ibland, för dom fastnar inte riktigt bra på hållaren som man sätter i bordet.
Men det gick väl helt okej ändå haha. Vi alla var ändå lika kladdiga;)


Tänk ifall detta hae varit en riktig kund;) Då hade hon gått hem som blind och fläckig i hela ansiktet samt halsen. Jösses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Thoughts, Feelings and Emotions -

Halloha

2010-02-11 @ 13:42:10

Idag blev det en liten sovmorgon!
Vi fick en uppgift i skolan att vi skulle gå gruppvis till olika frisörsalonger för att se hur de bemöter sina kunder samt hur salongerna ser ut. Jag mötte upp cissi och cathe utanför h&m vid 11.00, sen gick vi till espresso house för en frukostfika.
Sen pyste vi till sex stolar och chick. Jag köpte en produkt till mitt hår som gör så att det inte blir grönt, vilket det lätt blir efter att jag har duschat. Sen hittade cissi en produkt som skulle hjälpa håret att hålla sig platt när hon har använt plattången. Ska bli kul att prova produkterna!

Igår i skolan fick vi alla prova olika tekniker när man ska färga håret. Jag fick någon tecknik som hette "hel badboll". Där skulle jag göra varannan pasé mörk och sedan ljus.
Fy faasen så klaffigt det var. Alla vi stog runt ett och samma bord med våra jobbiga dockhuvuded. Huvudena på dockorna bara flyger iväg ibland, för dom fastnar inte riktigt bra på hållaren som man sätter i bordet.
Men det gick väl helt okej ändå haha. Vi alla var ändå lika kladdiga;)


Tänk ifall detta hae varit en riktig kund;) Då hade hon gått hem som blind och fläckig i hela ansiktet samt halsen. Jösses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Thoughts, Feelings and Emotions -

Halloha

Idag blev det en liten sovmorgon!
Vi fick en uppgift i skolan att vi skulle gå gruppvis till olika frisörsalonger för att se hur de bemöter sina kunder samt hur salongerna ser ut. Jag mötte upp cissi och cathe utanför h&m vid 11.00, sen gick vi till espresso house för en frukostfika.
Sen pyste vi till sex stolar och chick. Jag köpte en produkt till mitt hår som gör så att det inte blir grönt, vilket det lätt blir efter att jag har duschat. Sen hittade cissi en produkt som skulle hjälpa håret att hålla sig platt när hon har använt plattången. Ska bli kul att prova produkterna!

Igår i skolan fick vi alla prova olika tekniker när man ska färga håret. Jag fick någon tecknik som hette "hel badboll". Där skulle jag göra varannan pasé mörk och sedan ljus.
Fy faasen så klaffigt det var. Alla vi stog runt ett och samma bord med våra jobbiga dockhuvuded. Huvudena på dockorna bara flyger iväg ibland, för dom fastnar inte riktigt bra på hållaren som man sätter i bordet.
Men det gick väl helt okej ändå haha. Vi alla var ändå lika kladdiga;)


Tänk ifall detta hae varit en riktig kund;) Då hade hon gått hem som blind och fläckig i hela ansiktet samt halsen. Jösses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0